My life in my kitchen: Curcan cu piure de cartofi violeti si salata de gulii

duminică, 20 decembrie 2015

Curcan cu piure de cartofi violeti si salata de gulii

Am cam lipsit ceva vreme de pe blog, ceva cam multa vreme. S-au intamplat destul de multe lucruri in viata noastra dupa cum puteti vedea aici, insa as vrea sa incep  noul an cu retete minunate pentru voi!
Asadar si fara prea multe cuvinte, m-am incumetat sa gatesc si eu un curcan pentru marea noapte dintre ani (si cu puiul in brate). Ce a iesit? Va las pe voi sa apreciati!

Ingrediente
1 curcan
4 catei de usturoi
200 g unt
condimente pentru carne (eu am avut ienibahar, piper rosu si alb, garam masala, curcuma, nucsoara si verdeturi uscate)
o legatura de marar

Mod de preparare

In primul rand, spalati curcanul si apoi uscati-l cu un prosop atat pe interior cat si pe exterior.
Separat, amestecati untul cu mararul usturoiul pisat si condimentele intr-un vas.
Se desface pielea curcanului incepand de la gat si se introduce usor compozitia cu unt. Se asaza curcanul intr-o tava si se da la cuptorul preincalzit la 220 grade cca 20 minute. Apoi, treaba e simpla: se lasa 40 min/kg la 180 grade. Este bine sa-l cantariti in prealabil.

Reteta mie mi se pare extraordinar de simpla iar carnea iese frageda si foarte aromata. Noi am servit alaturi un piure de cartofi violeti si salata de gulii.
De asemenea, puteti face un sos din lichidul ramas de la curcan. Dar despre sosuri o sa va povestesc in alta postare.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu